Pływanie Styl klasyczny

Styl klasyczny – jak zwiększyć efektywność kopnięć

Jak zwiększyć efektywność kopnięć do stylu klasycznego.

Styl klasyczny, czyli największa zmora nie żabkarzy. Nieważne czy jesteś żabkarzem bądź żabkarką poświęć chwilę czasu na przeczytanie tego wpisu a zyskasz wiedzę, dzięki której Twoje nogi do żabki staną się mocniejsze.

Z tego artykułu dowiesz się o dwóch sprawdzonych metodach, aby Twoje nogi do żabki stały się mocniejsze. Mam tylko jedną uwagę, przed wykonaniem tych zadań porozmawiaj o tym ze swoim trenerem lub pokaż mu ten wpis.

Płetwy do stylu klasycznego

Pewnie nie raz na treningu pływasz zadania na nogach w płetwach. Jednak czy pływasz te zadania również z nogami do żabki? Tak zgadza się, nogami do żabki w płetwach. Pewnie tutaj pojawia Ci się pytanie, jak to zrobić? Przecież nie ma płetw do żabki. Otóż są, może nie koniecznie tylko do żabki, ale możesz je wykorzystać.

Sprzęt o jakim tutaj piszę to płetwy Positive Drive Fin. O samych płetwach nie będę się rozpisywał, jeżeli chcesz o nich poczytać to link masz tutaj. Z mojej strony dodam tylko tyle, że to jedne z lepszych płetw w jakich kiedykolwiek pływałem. Jednak zanim zaczniesz w nich pływać zadania na nogach, zwłaszcza do stylu klasycznego, musisz pamiętać o kilku rzeczach.

  • Rozgrzej dobrze kolana, te płetwy nie wybaczają błędów rozgrzewki. Jedno mocne kopnięcie do żabki przy nierozgrzanych nogach a ból kolan gwarantowany.
  • Jeżeli pierwszy raz zaczynasz w nich pływać to rozpocznij od delikatnych kopnięć i nie śpiesz się z wykonaniem ruchu.

Jak nabierzesz już wprawy to możesz przejść do zadań na nogach do żabki. Jak popływasz w nich trochę metrów, to sam się przekonasz o tym, że Twoje nogi staną się mocniejsze.

Płetwy te możesz również wykorzystać z powodzeniem do innych styli, jednak najlepiej sprawdzą się w jednym – styl klasyczny!

Stanie w wodzie, czyli nogi w pionie

Jednym z lepszych ćwiczeń jakie możesz wykonać, aby poprawić efektywność swoich kopnięć do żabki jest praca nogami w miejscu w pozycji pionowej. Jednak tak jak w przypadku pierwszym, musisz pamiętać o kilku rzeczach.

  • Trzymaj prawidłową pozycję ciała, nie pochylaj się do przodu, staraj się być jak najbardziej wyprostowanym i zwróć uwagę na to, aby Twoje biodra nie były cofnięte.
  • Pamiętaj o tym, że wykonując kopnięcie nogami nie podciągaj kolan pod klatkę piersiową a podciągaj pięty na pośladki, kolana skieruj do wewnątrz.
  • Jeżeli dopiero zaczynasz to ćwiczenie to polecam je wykonać z rękami wzdłuż tułowia, będzie Ci dużo łatwiej skupić się na prawidłowej pracy nóg.
  • Chcesz sobie nieco utrudnić, to trzymaj ręce splecione na karku.
  • Jeżeli wymagasz od siebie znacznie więcej, to trzymaj ręce w strzałce.
  • Jeżeli chcesz wykonać to ćwiczenie po mistrzowsku to załóż pas z dodatkowym obciążeniem – zadanie dla prawdziwych twardzieli, ale pamiętaj o prawidłowym kopnięciu. Czasami przy dużym zmęczeniu zapominasz o prawidłowej technice, a to najgorsze co może być.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby do tego ćwiczenia wykorzystać płetwy o których wspomniałem wyżej.

Podsumowanie

Przedstawiłem Ci kilka sprawdzonych metod na mocniejsze nogi do żabki. Jestem przekonany, że dzięki temu poprawisz też swój styl klasyczny. Wiem, że wprowadzenie tych ćwiczeń do treningu poprawi efektywność Twoich kopnięć, ale pamiętaj o kilku rzeczach. Zanim cokolwiek zrobisz, zastanów się po co to robisz i co to może Ci dać. Rozgrzej dobrze kolana, zwłaszcza przy pływaniu w płetwach Positive Drive Fin. I najważniejsze, przed przystąpieniem do tych ćwiczeń porozmawiaj o tym z trenerem lub pokaż mu ten wpis.

Skontaktuj się ze mną

Jeżeli masz jakieś pytania, to śmiało skontaktuj się ze mną. Chętnie odpowiem na Twoje pytania. Dane do kontaktu znajdziesz tutaj.

Zerknij jeszcze na nasze poprzednie artykuły.

Author

Sławomir Kuczko

Trener pływania II klasy. Specjalista od stylu klasycznego. Od 2016 roku odpowiedzialny za przygotowanie Mistrzyni Świata w pływaniu Oliwii Jabłońskiej. Jeden z najbardzej utytułowanych żabkarzy w Polsce. Zdobywca wielu medali zawodów międzynarodowych, m.in.: dwukrotny złoty medalista Mistrzostw Europy Seniorów, złoty medalista Letniej Uniwersjady, Izmir 2005 dwukrotny srebrny medalista Mistrzostw Europy Seniorów. V zawodnik Mistrzostw Świata, Montreal 2005 wielokrotny Mistrz Polski i Rekordzista Polski w stylu klasycznym. Uczestnik Igrzysk Olimpijskich, Londyn 2012